Veterinární ordinace EXOVET

Specializovaná veterinární ordinace

pro exoty a malá zvířata

Charbulova 58

Brno, Černovice

Pohotovostní telefon:

Bezbariérové pracoviště

PLUS VETERINÁRNÍVÝJEZDOVÁ SLUŽBA

5 důvodů proč nechat kočku vykastrovat

1. Již půlroční kočka může zabřeznout. Může mít až tři vrhy za rok, každý po 5 až 6 koťatech. To znamená, že každým rokem je třeba najít až 18 nových domovů pro koťata jedné kočky.

2. Kastrace není příčinou tloustnutí koček. Pouze nadbytečné překrmování vede k nezdravému tloustnutí. Vykastrované kočky neztratí schopnost lovit myši. Drží se blízko domova, tam se cítí být v bezpečí. Jsou také přítulnější.

3. Nevykastrovaný kocour si značkuje své území silně páchnoucí močí. Bude to dělat jak v domě, tak i venku na zahradě. Často zmizí na celé týdny a vrátí se poraněný, někdy s infikovanými ranami. Většina koček, které skončí pod koly aut, jsou právě nevykastrovaní kocouři! Nejvíce kočičího křiku mají také na svědomí nevykastrovaní kocouři.

4. Není nutné, aby kočka měla před kastrací alespoň jeden vrh koťat.

5. Feline immunodeficiency virus (FIV) a leukemie koček (FeLV) jsou pro kočky nebezpečné nákazy, které ohrožují jejich život. Jsou přenášeny slinami. Když se kočky perou, možnost přenosu nákazy je větší. Vykastrované kočky se tolik netoulají, nebrání své území a neperou se s ostatními kočkami. Proto pravděpodobnost poranění a přenosu infekce slinami ji minimální.

Ordinační hodiny

Po - 13:00 - 18:00

Út - 13:00 - 18:00

St - 13:00 - 18:00

Čt - 13:00 - 18:00

Pá - 13:00 - 18:00

Mimo ordinační hodiny objednaní pacienti, operace, výjezdy, pohotovost.